✅ Stoppen met Alcohol - Allen Carr (juli 2007) - Boek Downloaden op kobo

Stoppen met Alcohol
Boektitel : Stoppen met Alcohol
ISBN: 9789022547601
Totaal Pagina's : 255 pagina's
Jaar : juli 2007
Categorie : Boeken, Gezondheid van mannen, Persoonlijke ontwikkeling & Mindfulness
Uitgever : Boekerij
Taal: Nederlands

Ik heb me dit boek aangeschaft niet omdat ik verslaafd was maar omdat ik het beu was om elke avond dat glaasje wijn nodig te hebben. 10 jaar geleden ben ik dankzij Allan Carr gestopt met roken zonder problemen dus waarom het nu niet met drinken proberen . Ik heb het boek in enkel dagen uitgelezen en na het lezen van het laatste blad mijn laatste glas wijn gedronken (waar ik overigens maar 3 slokken van op kreeg). Ondertussen zijn we 1 maand verder en heb ik geen druppel alcohol meer aangeraakt en dit zonder het er moeilijk mee te hebben. En ja ik ben ondertussen al naar feestjes geweest uit eten geweest en bezoek ontvangen die wel een glaasje dronken. Ik zeg niet dat het voor iedereen hetzelfde effect zal hebben maar voor mij werkt het wel. En ik hoop nog voor hl lang.

Geschreven bij Stoppen met alcohol

Eigenlijk was ik geen enorme drinker met feestjes een paar wijntjes of bij het eten een glas wijn. Maar bij wijn horen sigaretjes..En ik had regelmatig een feestje dus rookte en dronk ik uiteindelijk meer dan de bedoeling was. Door het roken ging mijn conditie achteruit veel hoofdpijn en ik had dus een probleem. Want een feestje zonder roken?na het lezen van Carrs boek stoppen met roken dit boek ook gekocht stoppen met alcohol. ik wilde niet stoppen met wijn maar na het lezen ging het vanzelf. Ik zie alcohol nu als vergif net als tabac. Wanneer je het boek hebt gelezen verbaas je je over het feit dat deze drug zo algemeen geaccepteert is. Het maakt ons lichaam ziek. Ik rook niet meer en ik drink niet mee. Ik leef veel meer en ben gelukkiger dan ooit. Nooit gedacht van mijzelf. Jammer dat de omgeving minder anthousiast is. Een wijntje kan geen kwaad volgens iedereen. Misschien niet maar goed is het ook niet. En wanneer je het boek hebt gelezen weet je waarom 1wijntje wel kwaad kan dus de keuze is makkelijk voor mij. Want dat is het mijn keuze. Ik mag roken en ik mag drinken maar ik wil het niet meer.Het hoeft ook niet meer. En dat komt door Allen Carr.

Een nieuwe methode om van een oud probleem af te komen van de auteur die miljoenen mensen van het roken afhielp. Velen van ons drinken wel eens een glaasje alcohol of meer. Het is een gewoonte sociaal geaccepteerd en ook vaak ingebakken. Als de klok vijf uur slaat drinken we vaak een "borreltje' en een uitgebreid diner zonder glas wijn of bier is al snel incompleet. We vergeten graag dat deze gewoonte uit de hand kan lopen. Alcohol drinken kan al snel tot verslaving leiden. Voor wie dit geldt ontwikkelde Allen Carr een Stoppen met alcohol-methode een eenvoudige en doeltreffende methode die het alcoholgebruik aan banden legt.

Recomended Book: