👍 Over de rand - Arianne Grootendorst (16-Nov) - Boek Downloaden Gratis

Over de rand
Boektitel : Over de rand
ISBN: 9789045211275
Totaal Pagina's : 260 pagina's
Jaar : 16-Nov
Categorie : True crime, True crime, True crime
Uitgever : Karakter Uitgevers NF-NL
Taal: Nederlands

Het boek begint met de proloog waarin Arianne haar belager ontmoet en de emoties die dit bij haar los maakt. Hierin voel je meteen de spanning en angst die Arianne meemaakt. Je wilt meteen verder lezen. Dit verandert eigenlijk het hele boek niet. De angst van Arianne blijf je voelen en ik had de hele tijd het gevoel alsof ze het aan mij persoonlijk vertelde. Door dat het verhaal in de ik-vorm geschreven is heb ik het gevoel alsof het boek nog veel harder binnen komt. Je voelt de worsteling die Arianne doorloopt. Ze wil zoveel mogelijk informatie krijgen over de dader. Omdat ze angst heeft dat hij terug komt. Ik kan me dat voorstellen. Ik denk dat dat iets is omdat je hoopt dat je de dader zo leert kennen en leert doorgronden. En zo hoopt dat ze mocht hij terug komen hem kan doorgronden tenminste zo zou ik het denk ik hebben. Door de eerlijke en open manier van schrijven kon ik me heel goed verplaatsen in de angst en gevoelens van Arianne en voel je heel erg met haar mee. Ook dat ze heel eerlijk schrijft dat ze als een vervelend klein kind tegen haar ouders doet. Dit zou je normaal om een mooier beeld van jezelf te geven al weg laten. Door dit boek heb ik heel veel respect voor Arianne gekregen. Ik hoop dat het schrijven van dit boek haar geholpen heeft de verschrikkelijke gebeurtenis een plek te geven en dat haar nu alleen maar goede dingen mogen overkomen. Dit indrukwekkende boek is een boek wat je meeneemt in de gruwelijke weg die Arianne aflegt en hoe ze toch ondanks alles opkrabbelt uit deze ellende.

Geschreven bij Over de rand

Geschreven bij Over de rand

Waargebeurd verhaal! Over de rand is een pageturner een nachtmerrie geschreven door een vrouw die zich staande heeft gehouden na een verschrikkelijke gebeurtenis die haar leven voorgoed veranderde. Het is een kille nacht in februari. Arianne Grootendorst wordt wakker in haar bovenwoning in Rotterdam. Het is donker en ze ligt in bed. Haar eerste gedachte is: ik krijg geen lucht en ze hapt naar adem. Op haar zit een reusachtige man die haar keel dichtknijpt en als een waanzinnige uit zijn ogen kijkt. Er is geen ontsnappen mogelijk. Langzaam wordt het donker voor haar ogen... In het huiveringwekkende Over de rand schrijft Grootendorst over de schokkende verkrachting in haar eigen woning die ze ternauwernood overleefde. Zwaargewond weet zij zich met bijna bovenmenselijke inspanning via een touw aan haar balkon in veiligheid te brengen. Haar onderbuurman die met zijn vrouw televisie zit te kijken ziet plotseling een hevig bloedende vrouw dwars door zijn schuifpui naar binnen storten. Na haar strijd om te overleven volgen het opsporen van de dader de gebeurtenissen in de rechtszaal en de moeizame geestelijke verwerking van het misdrijf. Haar aangrijpende true-crimerelaas dat leest als een thriller wordt afgewisseld met passages uit het politiedossier verhoren door de rechercheurs en processen-verbaal die integraal zijn opgenomen in het boek. Toon meer

Best Book: